De Mazda Takeri heeft bij de 'Automotive Brand Contest 2012' één van de felbegeerde prijzen in de wacht gesleept. Een jury van internationale autojournalisten koos de Takeri, die in maart dit jaar op de Autosalon van Genève als Europese Première werd gepresenteerd, tot winnaar in de categorie 'Concepts' in deze merk- en designcompetitie. De prijs zal worden uitgereikt op de komende Autosalon van Parijs, eind september.

De 'Automotive Brand Contest' wordt georganiseerd door de German Design Council, een in 1953 opgerichte stichting die gerekend mag worden tot één van de meest toonaangevende instanties ter wereld op het gebied van design. De 'Automotive Brand Contest' eert in 11 categorieën internationale ontwerpen op het gebied van product en communicatie in relatie tot hun belang voor de ontwikkeling van het betreffende merk op lange termijn.

De Mazda Takeri, die voor het eerst werd getoond op de Tokyo Motor Show eind 2011, is één van de eerste modellen van Mazda die is ontworpen volgens de nieuwe designtaal Kodo -'Ziel van Beweging'. Het model lijkt op een coupé, maar is in feite een vierdeurs sedan en geeft een goed beeld van hoe de nieuwe Mazda6 er uit zal zien. Deze laatste auto beleeft zijn Wereldpremière op de komende Autosalon van Moskou van 29 augustus tot en met 9 september. Naast een opvallend design beschikt de Mazda Takeri ook over vooruitstrevende technologie, waaronder alle innovatieve SKYACTIV technologieën en voor het eerst ook het nieuwe Mazda i-ELOOP, een regeneratief remsysteem waarbij remenergie wordt omgezet in elektriciteit en opgeslagen wordt in een condensator. Dit systeem zal voor het eerst in een productieauto worden toegepast in de nieuwe Mazda6.

Lees meer: http://www.mazda.nl/aboutmazda/news/awards/mazda-takeri-wint-abc-designprijs/