Mazda Motor Europe heeft een nieuwe, handige en gratis beschikbare applicatie voor smartphones geïntroduceerd in Europa onder de naam MyMazda App. De applicatie is in eerste instantie bedoeld voor klanten van Mazda in Europa met iOS apparatuur (iPhone, iPad en iPodTouch), maar zal binnen een paar maanden ook beschikbaar komen voor bezitters van Android en Blackberry smartphones.

De nieuwe MyMazda App beschikt over verschillende handige functies, waaronder een snelle en directe verbinding met de Mazda Euro Service, de persoonlijke service bij pech onderweg, schade of ruitbreuk. Ook zullen klanten van Mazda met deze app als één van de eerste autobezitters in Europa op elke plaats en tijd kunnen beschikken over de volledige voertuig- en servicegeschiedenis van hun auto.

De nieuwe Mazda app op het gebied van klantenservice communiceert direct met het unieke Mazda Digital Service Record (DSR), ofwel het digitale serviceboekje, dat alle service- en onderhoudsactiviteiten van het betreffende voertuig in een digitale database opslaat. De My Mazda App maakt gebruik van alle gemakken van het DSR systeem en biedt geregistreerde eigenaren met een persoonlijke toegangscode de mogelijkheid te allen tijde te beschikken over alle opgeslagen informatie over hun auto, de servicegeschiedenis daarvan en over hun persoonlijke gegevens.

Mazda lanceert MyMazda App in Europa

"Mazda-rijders behoren in Europa tot één van de meest tevreden klantengroepen", vertelt Jørgen Olesen, Vice President Mazda Motor Europe en verantwoordelijk voor Logistiek & Customer Service. "En deze nieuwe MyMazda App zal ons helpen dat vast te houden en verder te verbeteren. De sleutel tot het succes is de beschikking te hebben over real-time informatie, waar je ook bent. De MyMazda App herinnert de gebruiker niet alleen aan de eerstvolgende servicebeurt van zijn of haar auto, maar laat ook de volledige servicehistorie van de auto zien. Bovendien toont de app de dichtstbijzijnde Mazda-dealer en biedt het de mogelijkheid om vanuit de palm van je hand direct hulp bij pech onderweg aan te vragen".

De nieuwe MyMazda App van Mazda Motor Europe werd gepresenteerd tijdens de Bologna Motor Show in Italië in december vorig jaar en is inmiddels beschikbaar voor klanten in Rusland. De andere Europese landen volgen de komende maanden. Mazda Motor Nederland heeft ervoor gekozen om in eigen land de applicatie in april te introduceren op het moment dat deze beschikbaar is voor alle drie besturingsplatforms tegelijkertijd, iOS, Android en Blackberry.

Lees meer: http://www.mazda.nl/aboutmazda/news/mazda_corporate/mymazda-app/