Mazda is dit seizoen de nieuwe hoofdsponsor van X Factor, de populaire talentenjacht van RTL4. Het succesvolle programma is na een seizoen van afwezigheid weer terug met een vernieuwd format en heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan. Mazda ondersteunt de productie met de nieuwste en zesde generatie auto's en looft tevens een fantastische hoofdprijs uit voor de overall winnaar: een nieuwe Mazda CX-5.

Mazda draagt bij aan het succes van X Factor door het programma te ondersteunen met zijn meest succesvolle producten van dit moment, de nieuwste modellen van de zesde generatie, voorzien van de vooruitstrevende SKYACTIV techniek en het Kodo design, de Mazda CX-5 en de nieuwe Mazda6. De koppeling tussen het programma en de auto is snel gemaakt: immers, waar kun je het beste je zangtalenten ongestoord testen ? In de auto. Dit zal z'n weerslag krijgen in het programma door de focus te leggen op echte zogenaamde 'autohits'.

De makers van het vijfde seizoen van X Factor hebben de show behoorlijk aangepast. Zo zijn de categorieën, zoals groepen of de categorie 26+, nu al vergeven aan de coaches, waar dat vroeger pas na de audities gebeurde. Hierdoor staan de coaches er tijdens de audities voortaan alleen voor. De juryleden zijn Angela Groothuizen (jongens), Ali B (meisjes), Gordon (groepen) en Candy Dulfer (26+). Nieuw dit jaar en tevens een wereldprimeur voor het format is dat nu binnen de bekende categorieën (jongens, meisjes, 26+ en zanggroepen) ook rappers, dj-acts en singer-songwriters kunnen meedoen. De presentatie van X Factor 2013 is in handen van Martijn Krabbé. De afleveringen zijn elke vrijdagavond om 20.30 uur vanaf 19 april tot de finale op 5 juli.

Lees meer: http://www.mazda.nl/aboutmazda/news/mazda_corporate/mazda-hoofdsponsor-x-factor/