Mazda lanceert vandaag nieuwe applicaties voor zowel de iPhone als de iPad. Voor de populaire iPhone is er de Mazda6 'Niet voor iedereen'-applicatie, die de gebruiker helpt bij het zoeken naar allerlei activiteiten. En samen met Sanoma, uitgever van het grootste automagazine van Nederland, AutoWeek, introduceert Mazda een interactieve advertentiecampagne op de iPad rond de nieuwe Mazda5, die vanaf 25 september bij de Nederlandse Mazda-dealers staat.

De Mazda6 iPhone applicatie helpt de gebruiker om niet alledaagse activiteiten te vinden, in Nederland en in de meeste andere landen van Europa. De applicatie is volgeladen met activiteiten met suggesties voor uitjes in vijf categorieën: uitgaan, cultuur, avontuur, eten en kunst. Zo kan men bijvoorbeeld een bijzonder restaurant zoeken of kan men een interessante kunstexpositie vinden. Maar de Mazda6 iPhone app is ook een handige interactieve productgids voor de nieuwe Mazda6. Zo kan men de het model onder meer in 360o bekijken en worden technologische hoogstandjes zoals de Rear Vehicle Monitoring (een systeem voor dode hoek detectie) door middel van animatiefilmpjes uitgelegd.

Meer informatie en download de Mazda6 iPhone app hier.

Vandaag heeft Sanoma Uitgevers in Hoofddorp de AutoWeek iPad applicatie gelanceerd. Autoliefhebbers kunnen daarmee genieten van ongekend levensecht beeldmateriaal waarbij men de auto's bijna kan 'voelen'. De app biedt nieuws, tests, foto's, video's, reviews en een database met specificaties van ruim 50.000 unieke modellen.

Mazda is een van de drie launching partners. Samen met Sanoma heeft Mazda een interactieve advertentiecampagne voor de AutoWeek iPad-app ontwikkeld. De onderscheidende interactieve advertentie voor de nieuwe Mazda5 vormt de aftrap voor de introductie van de nieuwe Mazda5, die vanaf 25 september bij de dealers staat.

Als innovatief merk is Mazda altijd op zoek naar nieuwe vormen van media die passen bij de doelgroep. Zo ging Mazda Motor Nederland vorig jaar augustus een samenwerking aan met Layar om de nieuwe Layar browser te introduceren. Dankzij deze applicatie, die bedoeld is voor smart phones, kunnen consumenten op eenvoudige wijze de locatie van de dichtstbijzijnde Mazda-dealer vinden.

De twee nieuwe initiatieven op het Apple platform zijn opnieuw goede voorbeelden van Mazda's streven om als merk directer met haar klanten te kunnen communiceren en de betrokkenheid met hen te vergroten.

Lees meer: http://www.mazda.nl/aboutmazda/news/mazda_corporate/Mazda6_iPhone_app_Mazda5_Autoweek_iPad/